Eenhoorns

Mijn collega vroeg me laatst waarom ik mijn blog eigenlijk 'eenhoorns en meer' had genoemd. Een goede vraag die ik misschien wat moet verduidelijken.

Mijn blog gaat voornamelijk over mezelf, mijn zoektocht in het leven, mijn zoektocht naar mijn oorspronkelijke ik. Wie ben ik ondertussen? Wie ben ik geworden?

Vroeger als kind leefde ik half in de fantasiewereld. Ik was regelmatig een prinses of fee, maar het meest was ik een zeemeermin. Ariël wel te verstaan.
De videoband is door de jaren heen kapot gespeeld, en in bad gaan was echt een feest, dan kon ik de Ariël in mij helemaal naar boven laten komen. De liedjes, die kan ik tot op heden nog steeds luidkeels meebrullen. Want eens een Ariël, altijd een Ariël.

Nog steeds geeft de fantasiewereld mij een goed gevoel. Als het gaat over prinsessen of feeën, roept dit instant een blij gevoel in mij op. Alsof alles mogelijk is, er geen grenzen en geen limieten zijn.
En eenhoorns, dat is het ultieme geluk.

Ik associeer eenhoorns met sereniteit, berusting, jezelf aanvaarden wie je bent. Maar ook met magie, verbeelding, het beste in jezelf naar boven halen, je alles geven in alles wat je doet. Het beste van het beste, het hoogste niveau. En net dat wil ik bereiken.

En zeg nu zelf, welk meisje droomt er niet van om als prinses op de rug van een eenhoorn de regenboog tegemoet te vliegen?


Reacties

Populaire posts